اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تهیه طرح روستاهای دارای بافت‌های با ارزش، 7 روستای استان زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از تهیه طرح روستاهای دارای بافت‌های با ارزش به تعدادهفت روستا در سطح استان خبر داد و گفت: شناسایی روستاهاي با بافت باارزش بالا و غنی درمناطق مختلف این استان با جدیت بیشتري در دستور کار قرار گرفته است.

تهیه طرح روستاهای دارای بافت‌های با ارزش، 7 روستای استان زنجان

سجاد صنعتی‌منفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر طرح روستاهای دارای بافت با ارزش دو روستای درسجین و قلعه مصوب شده و دو روستای قوزلو و خور جهان در دست تهیه طرح بهسازی بوده و روستاهای انجلین،  جزیمق و لار دارای مصوبه منتخب دفتر مرکزی بنیاد مسکن است و در صورت تامین اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه بافت با ارزش روستایی طرحی است که با شناسایی و ارتقای فضاهای با ارزش روستایی، توسعه کالبدی- فضایی روستا را از طریق حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و معماری آن به شیوه‌های مناسب و بهینه پیگیری می‌کند، افزود: بافت با ارزش روستایی علاوه بر رونق گردشگری میراثی ماندگار را برای نسل‌های آینده فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه تهیه و اجرای طرح بهسازی و احیای بافت‌های با ارزش روستایی، نتایج خوبی داشته و سبب احیای بافت روستاها، جذب گردشگران و ماندگاری مردم در روستاها شده است، تصریح کرد: وجود جاذبه و بافت سنتی و اصیل ایرانی و اسلامی با حفظ هویت آن در روستاها، هر گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند که سرمایه‌گذاری در این بخش آثار و نتایج مثبتی در بخش‌های مختلف به همراه دارد.

صنعتی‌منفرد هدف از اجرای طرح بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی را حفظ هویت تاریخی دانست و گفت: حفظ هویت فرهنگی و تاریخی روستا، رونق گردشگری و ایجاد درآمد پایدار در روستاها در احیا و بهسازی بافت با ارزش روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با به کار‌گیری معماری همراه با ایده‌های جدید و توجه به نکات فنی، موجب احیای روستاها با هدف گردشگری شده، به طوری که در این راستا گام‌های موثری برداشته شده است.

انتهای پیام/73005/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول